Thuis fit blijven?

fit

Lijst met gezondheidstips voor thuis

Aangezien de uitdagingen van thuiswerken van invloed kunnen zijn op de fysieke, sociale en psychologische gezondheid, is het nuttig om stappen te ondernemen om alle aspecten van welzijn te behouden. Deze kunnen het volgende omvatten:

  1. Eet gezond
    Volgens het National Heart, Lung and Blood Institute (NHLBI) is een gezond voedingspatroon er een die de nadruk legt op voedzaam voedsel, zoals fruit, groenten, volle granen en magere zuivelproducten.

De NHLBI merkt op dat het ook eieren, bonen, noten, vis, gevogelte en mager vlees bevat, terwijl het voedsel met veel suiker en zout beperkt. Een gezond dieet beperkt ook voedingsmiddelen met een hoog gehalte aan verzadigd vet, zoals vette stukken rood vlees, en transvet, zoals bewerkte voedingsmiddelen.

De Centers for Disease Control and Prevention (CDC) raden aan geen maaltijden over te slaan, inclusief het ontbijt. Mensen die thuis weinig afleiding hebben, merken misschien dat ze zich meer bewust zijn van honger dan op het werk. Deze personen kunnen gezonde snacks, zoals fruit, bij de hand houden om te voorkomen dat ze op chips snacken.

  1. Blijf gehydrateerd
    Voldoende drinken is essentieel om uitdroging te voorkomen, een aandoening die kan leiden tot constipatie en stemmingswisselingen, let op de CDC.

Water is de beste drankkeuze, maar het drinken van matige hoeveelheden koffie en thee is ook acceptabel. Het is het beste om suikerhoudende dranken, zoals frisdrank, energiedranken en vruchtendranken, te vermijden.

  1. Plan regelmatige lichaamsbewegingLichaamsbeweging heeft zowel fysieke als psychologische voordelen. Het Department of Homeland Security (DHS) suggereert dat iemand vanwege deze positieve effecten misschien zou willen overwegen om de tijd die hij aan woon-werkverkeer zou hebben besteed, te vervangen door sporten. Iemand kan bijvoorbeeld een stevige wandeling maken in zijn omgeving of trainen met een fitnessvideo of mobiele app.

Afgezien van oefensessies, adviseert het DHS om fysieke activiteit op te nemen in de werkdag. Mensen kunnen dit doen door te ijsberen tijdens telefoongesprekken of door regelmatig herinneringen in de agenda te plaatsen om een paar push-ups te doen bij hun werkstation.

Waar mogelijk kan het gebruik van een sta-bureau in plaats van een zit-bureau mensen helpen lange perioden van lichamelijke inactiviteit te vermijden.

fitter
  1. Richt het thuiskantoor in voor een optimale houding en comfort
    Het opzetten van een thuiskantoor op een manier die een goede houding bevordert, kan rugpijn voorkomen.

De CDC beschrijft de ideale bureaustoel als een stoel met armleuningen en een zithoogte waarbij de voeten plat op de grond kunnen rusten. De heupen en knieën van een persoon moeten zich op of iets boven een hoek van 90 graden bevinden. Iemand wil misschien investeren in een stoel die de kromming van de onderrug ondersteunt.

https://fiets.beginzo.nl/

De optimale plaats voor een computermonitor is op armlengte afstand, met de bovenkant van de monitor op of onder ooghoogte. Indien nodig de lettergrootte vergroten, kan vermoeide ogen verminderen.

  1. Zorg voor een balans tussen werk en privéleven
    Wanneer mensen thuis werken, kan de grens tussen werk en privéleven vervagen. Om deze reden helpt het om ruimtegrenzen te stellen, inclusief een aparte werkruimte met een eigen deur, indien mogelijk.

De American Health Information Management Association moedigt mensen aan om tijdsgrenzen vast te stellen in de vorm van een dagelijks werkschema. Ze zeggen dat dit een lunchpauze, een ochtendpauze van 15 minuten en een middagpauze van 15 minuten moet omvatten.

Mensen kunnen de scheiding tussen werk en privé versterken door te proberen de baan na kantooruren te vergeten. Sommige onderzoekers merken op hoe belangrijk het is om mentaal los te komen van het werk en zich te concentreren op ontspanning aan het einde van een werkdag.

  1. Houd vast aan een dagelijkse routine
    De CDC raadt aan om ook buiten het werk vast te houden aan een dagelijkse routine, en zegt dat dit kan helpen om gevoelens van stress te verminderen. Deze routine omvat elke dag op hetzelfde tijdstip naar bed gaan en opstaan.

Het is ook belangrijk om voldoende slaaptijd in te lassen. De meeste mensen hebben minstens 7 uur slaap van goede kwaliteit nodig.

  1. Maak persoonlijke connecties
    Op afstand werken kan het voor mensen moeilijker maken om op persoonlijk niveau contact te maken met hun collega’s.

Wanneer mensen met anderen op een gedeelde locatie werken, gebeurt socializen natuurlijk – het waterkoelereffect genoemd.

Aan de andere kant, wanneer individuen op afstand werken, zijn ze meestal alleen en verloopt socialisatie niet zo natuurlijk. Onderzoekers dringen er bij mensen op aan om gesprekken te beginnen en eraan deel te nemen met collega’s die niets met zaken te maken hebben.

https://sierhekwerk.verzamelgids.nl/

https://verwarming.start-links.nl/

https://luchtverversing.uwpagina.nl/

https://tuinieren.beginthier.nl/

https://navulinkt.startje.com/

https://transport.begincool.nl/

https://pallets.startnl.com/

https://import-export.eigenstart.nl/

https://bedrijfskleding.linkwijzer.nl/