Test of dit werkt

Hoe een product te testen voordat het wordt gelanceerd?

Producttesten is een algemeen zakelijk modewoord, vaak beschreven als een essentiële praktijk die wordt uitgevoerd door topmerken over de hele wereld. In deze gids leggen we uit wat producttesten zijn, waarom u er tijd in zou moeten investeren en hoe u uw product kunt testen voordat het wordt gelanceerd.

Wat is producttesten?

Producttesten is het proces waarbij een product (of dienst) wordt voorbereid voor de verkoop door de consument. Het omvat het verzamelen van feedback over uw goederen om ervoor te zorgen dat ze voldoen aan de kwaliteit en normen die van het product worden verwacht.

Waarom zou u een product moeten testen voordat het wordt gelanceerd?

Het lanceren van een slecht product is niet goed voor de zaken. Een product op de markt brengen dat niet goed werkt, is een regelrechte ramp.

Producttesten elimineren beide problemen. Het informeert uw bedrijf over de werkelijke levensvatbaarheid van het product. Is het echt bruikbaar en nuttig? Is het het geld waard dat je ervoor vraagt? Producttests voorafgaand aan de lancering dienen ook om eventuele zwakke punten in uw product aan te tonen die moeten worden aangepakt.

Presteert het bijvoorbeeld in een fysiek product zoals een apparaat zoals verwacht? Als het op service aankomt, biedt de service dan ook werkelijk alles waar het op aanspraak op maakt of ontbreken er elementen?

Producttesten is in wezen hetzelfde als zoeken naar bugs of glitches in computersoftware. Als u software voor het testen van producten gebruikt, is dit precies wat u doet. Als u het product niet test, kunt u geen potentiële valkuilen identificeren die kunnen leiden tot alles van ontevreden klanten tot een totale terugroeping van al uw goederen en wijdverspreide terugbetalingen.

https://woonwinkels.jouwbegin.nl/

Handleiding in vier stappen voor het testen van producten vóór lancering

Bij het testen van producten draait alles om feedbackloops. Het is een stop-startproces waarmee u uw product voortdurend opnieuw kunt evalueren en ervoor kunt zorgen dat het zo perfect mogelijk is voordat het wordt gelanceerd. Als u niet deelneemt aan meerdere feedbackloops, mist u mogelijk problemen met het product.

Waarom is dit? Omdat verschillende individuen verschillende perspectieven op uw product hebben en er mogelijk anders mee omgaan. Als u uw product test, gebruikt u het waarschijnlijk anders dan uw consument. Beiden kunnen unieke problemen tegenkomen, wat betekent dat het essentieel is om zoveel mogelijk mogelijkheden te bieden om fouten te ontdekken.

https://outlet.startze.nl/

Gebruik dit vierstappenplan om producttesten uit te voeren:

  • Testen voorafgaand aan de ontwikkeling — Voordat u zelfs maar met productontwikkeling begint, moet u het op papier bekijken. Evalueer de omstandigheden die het product kan tegenkomen en welke obstakels of problemen zich kunnen voordoen. Brainstorm over manieren om het concept te verbeteren om te voorkomen dat deze problemen een probleem vormen voor uw product. Hoe meer probleemoplossend u kunt werken aan daadwerkelijke productontwikkeling en eerste implementatie, hoe gemakkelijker de volgende stappen zullen zijn.
  • Persoonlijk testen – Zodra uw product zich heeft ontwikkeld tot iets dat u kunt verkopen, is het tijd om producttesten persoonlijk uit te voeren. Probeer met het product om te gaan zoals uw klant dat zou doen. Als je bijvoorbeeld een schoen verkoopt, draag die dan elke dag. Als je software maakt, test dan de functionaliteit.
  • Gesloten testen – Gesloten testen worden uitgevoerd door mensen die dicht bij u staan in uw netwerk of kring. Dit kan variëren van werknemers van uw bedrijf tot zakenpartners of zelfs vrienden en familie. Het is onwaarschijnlijk dat deze mensen uw ideale klant zijn, maar ze weten ook niet hoe het product zou moeten werken, wat hen de kans geeft om het te gebruiken op manieren die u misschien niet had gedacht om te testen.
  • Openbare tests – Openbare tests kunnen ook worden beschouwd als een gesloten vorm van producttesten. Het idee is om uw product te leveren aan een selecte groep gerichte consumenten die het product kunnen testen als een onbevooroordeelde klant. Dit is de meest waardevolle vorm van feedback die je kunt krijgen, maar leidt waarschijnlijk ook tot de grootste veranderingen. Mogelijk moet u voor dit soort testen betalen of in ruil daarvoor gratis producten weggeven.

Zodra alle groepen het product hebben getest en u tevreden bent met de resultaten, kunt u uw product lanceren.

https://vloeren.eigenoverzicht.nl/

Belangrijke richtlijnen

Alle stappen in dit proces moeten zo nodig worden gevolgd door een periode van productontwikkeling. Als er geen problemen worden gevonden, kan het testen van het product worden verplaatst naar de volgende gebruikersgroep, maar als er problemen zijn, moeten deze eerst worden aangepakt. Nadat je de geconstateerde problemen hebt opgelost, stuur je het product niet zomaar door naar de volgende groep. Los in plaats daarvan de problemen op en plaats het product terug in de feedbacklus van uw huidige testers door het product aan hen terug te geven om opnieuw te testen. Ga niet verder met het testen van uw product naar de volgende stap totdat elke groep tevreden is met de productversie die aan hen is verstrekt.

https://fietscross.m4n.nl/

https://afrastering.links.nl/

https://sierhekwerk.linkjespagina.nl/

https://luchtverversing.expertpagina.nl/

https://lucht-ventilatie.verzamelgids.nl/

https://vrijgezellenfeest.beginthier.nl/

https://sneeuw.linkkwartier.nl/